Brev:
Måltider og kolik
2. september 2007
Alder:
3 mdr.
Måltider og kolik
Hej Helen
Jeg har et par spørgsmål vedr. måltider.
Min datter på 13 uger får lidt bryst (har ikke så meget mælk) og derefter modermælkserstatning ved hver måltid. Hun har kolik og har også haft nogle problemer med reflux, så hun får mylicondråber før hver måltid og erstatningen er Enfamil, sådan har det været lige siden hun var 3 uger.
Jeg synes, at måltiderne er blevet noget urolige - hun drejer hovedet fra side til side mens hun spiser og hun skriger når jeg tager flasken af for at få hende til at bøvse. Hun har altid været dårlig til at bøvse, hvilket jo er skidt når hun i forvejen har kolik, men der er vel lys forude til når hun skal ha skemad..... Hvorfor mon hun gør sådan under måltiderne - hun virker lidt som om hun ik gider at spise samtidig med, at hun virker hundesulten?
Hvornår kan hun begynde at få grød, vælling eller skemad? Og hvad anbefales som det første? Hun skal jo nødig få flere problemer med maven (jeg tænker på koliken).
Desuden vil jeg godt høre lidt om hvordan man ved om koliken er gået over. Det er blevet bedre her i løbet af de sidste 2 uger. Der er gode dage, hvor man lige når at tro at det er overstået, da hun pludselig er blevet helt glad og smerten i hendes ansigt er forsvundet, men så kommer der lige nogle dårlige dage igen, hvor hun har ligeså ondt som før. Det skulle jo holde op her omkring de 3 mdr ikke?
På forhånd tak for din hjælp :-)